Alla inlägg under maj 2016

Av Jonna - 31 maj 2016 23:03

Hej alla. 

Ursäkta att jag inte har bloggat på några dagar.

Har hänt både bra och mindre bra saker.

Foten som jag berättade om förra veckan är något bättre.

Varit ute och dansat ihelgen som var. Både i Kärrasand och iet Dädesjö utanför braås. 

Helgen som var fick man sina 10st första myggbett. 

Kliar och svider. 

Nu ska jag sova. 

Har 3jobbdagar kvar till nästa roliga helg. 

Godnatt alla.

Av Jonna - 27 maj 2016 17:50

Hej alla. idag vaknade jag tidigt på min lediga fredag, vaknade vid 7.00 och kunde inte somna om. Skulle träffa en kompis vid 9.30 vid skåres och vi åt frukostbuffé där, gott men lite småkall frukost. så inte så många plus från mig.

Sen försökte vi fixa tågbiljetter till den 10-11 Juni när vi ska åka till Göteborg. Gick inte det heller så vi gick till resecentrum och försökte där och lyckades, så nu är hotell och tågbiljetter färdiga.

Sen skulle hon åka hem och jag  gick på stan och sen åkte jag upp till Grand några timmar.

När jag väl var på Grand Samarkand så började högerfoten göra ont igen.

Tog bussen hem vid 14.35 och hann precis med 7.ans buss till hållplatsen Mariakyrkan, hoppade av och haltade hem.

Nu hemma i lägenheten och bara ta det lugnt och vila foten till morgondagen.


Av Jonna - 26 maj 2016 18:15

Hej alla. Vaknade som vanligt när klockan ringde vid 9.25, gick upp och åt frukost, sen gjorde jag mig redo för att cykla till jobbet som började vid 11.

Väl där bytte jag om till jobbkläderna och stämplade in 10.54

Gick som vanligt till posten där jag mest är "haha".

Väntade på mina vagnar och säckar.

Till slut kom dom och jag började med packa ur den "lilla" vagnen med 1 värdesäck och en massa brev som inte fick plats i brevlådorna.

Sen började jag med dom 2 "stora överfulla" vagnarna, första vagnen gick bra. Den andra gick inte alls bra, skulle ta ner ett paket som låg tillgängligt, när jag väl hade fått bort det så kom paketet ovanför på 14kg först rakt ner och träffade smalbenet och sen vidare och träffa högerfotled. Kände ingen smärta på jobbet eller när jag var ute och gick 1 timme efter jobbet, kom hem och gjorde mina övningar för rygg/bål kände jag att det dunkade i högerfoten, gick in på WC och tog av mig strumpan och vad såg jag då, jajamensan: en röd, svullen och varm högerfot. Tänkte bara: fanken också, och jag som ska dansa på lördag.

Svalkade foten under kallt rinnande vatten och smörjde in den med voltaren.

Gick och satte mig i soffan och kollade på tv.

Kl. 23.45 var jag så trött att ögonen gick i kors på mig, och då hade jag inte ont i foten.

Går den inte över tills på lördagskvällen åker stödstrumpan på.


Ha en härlig fredag och helg alla  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards